loading...

مواد شیمیایی

    روغن درخت چای یکی از موثرترین روغن ها در بهبود اگزماهای پوستی است.که به برخی از خواص روغن درخت چای میتوان اشاره کرد: خواص و کاربردهای عمومی روغن درخت چای : روغن درخت چای در درما

 

 

روغن درخت چای یکی از موثرترین روغن ها در بهبود اگزماهای پوستی است.که به برخی از خواص روغن درخت چای میتوان اشاره کرد:

خواص و کاربردهای عمومی روغن درخت چای :

روغن درخت چای در درمان اگزما های پوستی.

ضدعفونی کننده طبیعی و ایده آل: چندین باکتری و ویروس رایج که مسئول ایجاد بیماری هستند را از بین می برد.

  • دفع حشرات: به دور نگه داشتن حشرات مزاحم کمک می کند.
  • دئودورانت طبیعی: اثرات ضد باکترایی در آن، به کنترل بوی زیربغل مربوط به تعریق کمک می کند. زیرا خاصیت ضدباکتریایی دارد.
  • درمان قارچ ناخن: عفونت های قارچی ناخن بسیار ناخوشایند هستند. روغن درخت چای به درمان قارچ ناخن کمک می کند.
  • دهانشویه بدون مواد شیمیایی: روغن درخت چای، سد محکمی در برابر میکروبهایی است که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شوند. یک ضدعفونی کننده متداول در برابر باکتری های پلاک دندان است.
  • پاک کننده همه منظوره: یک تمیزکننده عالی و فوق العاده که سطوح را نیز ضدعفونی می کند.
  • مبارزه با عفونت و قارچ پا: می توانید به کمک این روغن، عفونت مسری قارچی روی پا را کنترل کنید که در برخی ورزشکاران دیده می شود.
  • دور کردن قارچ و کپک از سبزیجات و میوه ها: قارچ و آلودگی را از میوه و سبزیجات دور می کند.

 

گزارش شده است که بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به اگزما یا مراقبان آنها یا داروهای مکمل و دارویی (CAM) را در مدیریت اگزمای روزمره خود گنجانده اند. این شیوع بالا برای استفاده از CAM در جامعه اگزما احتمالاً به دلیل مجموعه ای از عوامل است.

 

والدین از مزمن بودن و ماهیت بهبودی اگزما ناامید می شوند. نگرانی در مورد عوارض جانبی قابل توجهی با استفاده طولانی مدت از داروهای "غربی" ، به ویژه استروئیدهای موضعی ، و عدم وجود گزینه های هدفمند و ایمن برای موارد شدیدتر اگزما وجود دارد.

 

 

تا دو دهه گذشته ، استفاده از CAM برای اگزما بیشتر بر اساس حکایات بود. حتی امروزه ، کیفیت شواهد تحقیقاتی در مورد CAM برای اگزما بسیار متفاوت است. در حالی که برخی از مطالعات تحقیقاتی جدید دارای طراحی خوب و نتایج قانع کننده ای هستند ، برخی دیگر فاقد طراحی کافی هستند.

 

بیایید نگاهی به برخی از رویکردهای CAM مبتنی بر شواهد و باورهای غلط CAM برای اگزما بیندازیم.

 

دکتر شی صحبت را به طور زنده در نمایشگاه اگزما 2019 ببینید!

 

روغن های طبیعی برای اگزما: کدام یک از آنها بی خطر و موثر هستند؟

قرن هاست که از روغن طبیعی در مراقبت از پوست استفاده می شود. تعداد زیادی از روغن های طبیعی دارای اسیدهای چرب مفید هستند که به ترمیم سد طبیعی پوست کمک می کند ، که در بیماران مبتلا به اگزما معیوب است.

 

اما همه روغن های طبیعی برای پوست ما مفید نیستند. برخی از آنها ممکن است تحریک کننده باشند و حتی ممکن است اگزما را بدتر کنند. منبع گیاه ، ترکیب و روشهای استخراج روغنهای طبیعی فواید و مضرات آنها را تعیین می کند.

 

روغن های ثابت با فشار سرد (که به آن "بکر" نیز گفته می شود) با استخراج روغن از دانه ها یا آجیل ها بدون افزودن مواد شیمیایی یا گرما ساخته می شوند و بنابراین برای استفاده در پوست ایمن تر هستند.

 

از طرف دیگر ، روغنهای اساسی از طریق تقطیر با بخار از گلها یا برگهای معطر استخراج می شوند. گرما و مواد شیمیایی اضافه شده در هنگام استخراج روغنهای اساسی می توانند ترکیبات تحریک کننده ایجاد کنند ، بنابراین برای استفاده در پوست باید از آنها اجتناب شود.

 

مشخص شده است که چندین روغن طبیعی مرطوب کننده های جایگزین بی خطر و مفیدی هستند. روغن نارگیل ویرجین حاوی مونولارین ، یک اسید چرب است که استعمار استافیلوکوکوس اورئوس (معروف به باکتری "Staph") را کاهش می دهد و به طور معمول در بیماران اگزما ایجاد می شود.

 

روغن نارگیل بکر نیز در بهبود اگزما در مقایسه با روغن معدنی (ماده اصلی تشکیل دهنده روغن کودک موجود در بازار) برتر است. روغن دانه آفتابگردان ویرجین دارای خواص ضد التهابی برای تسکین پوست اگزمای خارش دار و ملتهب است و می تواند باعث بهبود رطوبت پوست و حفظ یکپارچگی سد طبیعی پوست شود.

 

روغن جوجوبا و روغن دانه گل گاوزبان نیز با نتایج امیدوار کننده ای مورد مطالعه قرار گرفته اند و به نظر می رسد به اندازه یک مرطوب کننده ایمن باشند. با این حال ، همه روغن های طبیعی برای استفاده در پوست اگزما مناسب نیستند. به عنوان مثال ، روغن زیتون هنگامی که به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود می تواند مانع طبیعی پوست را مختل کند. این احتمال وجود دارد زیرا حاوی اسیدهای چرب تحریک کننده مانند اسیدهای اولئیک است.

 

حتی در صورت ابتلا به اگزما ، استحمام نیز غسل می کند

استحمام در بیماران اگزما می تواند یک شکل هنری باشد. بسیاری از ما ممکن است متوجه نشویم که استحمام خوب بیش از یک وان آب و صابون طول می کشد و به مراتب بیشتر از شستشوی آلودگی ، چربی و بوی بدن است.

 

استحمام روزانه موادی مانند محرک ها ، مواد حساسیت زا و میکروب ها را که ممکن است اگزما را شعله ور کنند ، شستشو می دهد. گفته شد ، آب و صابون روغن طبیعی را می پوشاند که سطح پوست ما را می پوشاند و می تواند ما را در معرض شراره های اگزما قرار دهد. بنابراین ، استحمام روزانه 10 دقیقه یا کمتر با آب ولرم و مقدار محدود صابون ملایم توصیه می شود.

 

تحقیقات گسترده ای نشان داده است که آنچه در آب حمام ما نهفته است هم می تواند برای پوست اگزما مفید باشد و هم به آن آسیب برساند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که استحمام با آب سخت (سرشار از کلسیم ، منیزیم ، بروماید و کلرید) می تواند باعث افزایش رسوب پوستی یک ماده شیمیایی تحریک کننده (سدیم لوریل سولفات) شود که معمولاً در صابون ها وجود دارد و باعث تحریک بیشتر پوست اگزما می شود.

 

منطقی است که نصب ماشین های نرم کننده آب ممکن است اثرات منفی آب سخت بر روی پوست اگزما را به حداقل برساند ، اما تحقیقات موجود نتوانسته است این موضوع را ثابت کند.

 

حمام نمک دریای مرده می تواند به اگزما کمک کند چندین ماده افزودنی در آب حمام می توانند اگزما را بهبود بخشند. شناخته شده ترین و پرکاربردترین افزودنی استحمام سفید کننده است. توصیه آکادمی پوست آمریکا (AAD) افزودن نصف فنجان سفید کننده با قدرت منظم (6 درصد) به یک وان پر آب یا یک قاشق چای خوری سفید کننده در هر گالن آب برای نوزادان است.

 

حمام های سفید کننده باید به مدت پنج تا 10 دقیقه در هفته دو تا سه بار و به دنبال آن آب شیر برای شستشوی آب سفید کننده گرفته شود. پیش از این تصور می شد که حمام سفید کننده با کاهش تعداد باکتریها در سطح پوست ، اگزما را بهبود می بخشد ، اما داده های تحقیقات اخیر نتایج متناقضی را نشان داده است.

 

همچنین به نظر می رسد که سفید کننده با مکانیسم های جایگزین مانند کاهش مستقیم خارش و التهاب پوست ، ممکن است اگزما را بهبود بخشد.

 

بالن درمانی به معنای استحمام در آب با محتوای مواد معدنی بالا همراه با تکنیک های آرام سازی است و به قرن 9 قبل از میلاد برمی گردد. حمام نمک دریای مرده بهمراه نور معمول ماوراio بنفش نوع B.

منبع: https://is.gd/lXMA2t

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 18 آبان 1399 زمان : 11:54 بازدید : 47 نویسنده : سعادت
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 334
  • بازدید سال : 1,587
  • بازدید کلی : 6,436