loading...

مواد شیمیایی

  روغن جوجوبا : دانه جوجوبا حاوی حدودا 50 درصد روغن با کیفیت بالا است. این روغن برخلاف بسیاری از روغن های طبیعی دیگر، با فعالیت باکتری ها تخریب نمی شود. این ویژگی عالی این روغن باعث می شود برای

 

روغن جوجوبا :

دانه جوجوبا حاوی حدودا 50 درصد روغن با کیفیت بالا است. این روغن برخلاف بسیاری از روغن های طبیعی دیگر، با فعالیت باکتری ها تخریب نمی شود. این ویژگی عالی این روغن باعث می شود برای مدت طولانی قابل نگهداری باشد.

روغن‌جوجوبا دارای عطر کمی است. این روغن شامل برخی از اسیدهای چرب قدرتمند، از جمله اسیدهای استئاریک و اسیدهای پالمیتیک است.

اسیدهای چرب  موجود در روغن جوجوبا  یا EFA  در روغن جوجوبا ، اسیدهای چربی هستند که انسان و سایر حیوانات باید آنها را مصرف کنند زیرا بدن برای سلامتی به آنها نیاز دارد اما نمی تواند آنها را سنتز کند. [1]

اصطلاح "اسید چرب ضروری" به اسیدهای چرب مورد نیاز برای فرآیندهای بیولوژیکی اشاره دارد اما شامل چربی هایی نیست که فقط به عنوان سوخت عمل می کنند. اسیدهای چرب ضروری را نباید با روغنهای اساسی که به معنی یک ماده غلیظ غنی "ضروری" هستند اشتباه گرفت.

 

فقط دو اسید چرب برای انسان ضروری شناخته شده است: آلفا-لینولنیک اسید (یک اسید چرب امگا 3) و اسید لینولئیک (یک اسید چرب امگا 6). [2] برخی از اسیدهای چرب دیگر گاهی اوقات به عنوان "ضروری به شرط" طبقه بندی می شوند ، به این معنی که تحت برخی شرایط رشد و بیماری می توانند ضروری شوند. به عنوان مثال می توان به اسید دوکوزا هگزانوئیک (یک اسید چرب امگا 3) و اسید گاما-لینولنیک (یک اسید چرب امگا 6) اشاره کرد.

 

هنگامی که این دو EFA در سال 1923 کشف شد ، آنها "ویتامین F" نامگذاری شدند ، اما در سال 1929 ، تحقیقات روی موش ها نشان داد که این دو EFA بهتر از ویتامین ها به عنوان چربی طبقه بندی می شوند. [3]

 

 

فهرست

1 عملکرد

2 نامگذاری و اصطلاحات

2.1 نمونه

3 ضرورت در رژیم غذایی انسان

3.1 ضرورت مشروط

4 منبع غذایی

5 سلامتی انسان

5.1 مقادیر مصرف مرجع

5.2 کمبود اسیدهای چرب ضروری

6 همچنین مراجعه کنید

7 منبع

کارکرد

اثرات بیولوژیکی اسیدهای چرب ω-3 و ω-6 با اثر متقابل متقابل آنها صورت می گیرد ، برای جزئیات بیشتر به برهم کنش اسیدهای چرب ضروری مراجعه کنید.

در بدن ، اسیدهای چرب ضروری عملکردهای مختلفی دارند. در هر یک از اینها ، تعادل بین رژیم غذایی ω-3 و ω-6 به شدت بر عملکرد تأثیر می گذارد.

 

آنها برای ساخت اصلاح می شوند

ایکوزانوئیدهای کلاسیک (م inflammationثر بر التهاب و بسیاری دیگر از عملکردهای سلولی)

اندوکانابینوئیدها (تأثیرگذار بر خلق و خو ، رفتار و التهاب)

لیپوکسین ها که گروهی از مشتقات ایکوزانوئید هستند که از طریق مسیر لیپوکسیژناز از ω-6 EFA و رزولین ها از ω-3 تشکیل می شوند (در حضور اسید استیل سالیسیلیک ، التهاب را تنظیم می کند)

ایزوفران ها ، نوروفوران ها ، ایزوپروستان ها ، هپوکسیلین ها ، اسیدهای اپوکسیکوزاترینوئیک (EET) و نوروپروتکتین D

آنها فرم های لیپیدی ایجاد می کنند (بر سیگنالینگ سلولی تأثیر می گذارند) [4]

آنها بر روی DNA عمل می کنند (فاکتورهای رونویسی مانند NF-kB را که با تولید سیتوکین پیش التهاب مرتبط است یا فعال می کند) [5]

نامگذاری و اصطلاحات

مقاله اصلی: اسید چرب § نامگذاری

اسیدهای چرب هیدروکربن های زنجیره ای مستقیمی هستند که در یک انتها دارای یک گروه گروه کربوکسیل (-COOH) و در انتهای دیگر یک گروه متیل (-CH3) هستند. کربن کنار کربوکسیلات به α ، کربن β بعدی و غیره معروف است. از آنجا که اسیدهای چرب بیولوژیکی می توانند طول های مختلف داشته باشند ، آخرین موقعیت به عنوان "ω" ، آخرین حرف در الفبای یونانی ، برچسب گذاری شده است.

 

خصوصیات فیزیولوژیکی اسیدهای چرب اشباع نشده تا حد زیادی به موقعیت اشباع اول نسبت به موقعیت نهایی (ω) بستگی دارد. به عنوان مثال ، اصطلاح ω-3 به این معنی است که اولین پیوند کربن-کربن اشباع نشده از انتهای ترمینال (ω) سپس زنجیره سوم است. به طور معمول ، تعداد کربن ها و تعداد پیوندهای دوتایی نیز در توضیحات کوتاه اسیدهای چرب اشباع نشده ذکر شده است.

 

به عنوان مثال ، ω-3 18: 4 یا 18: 4 ω-3 یا 18: 4 n − 3 نشانگر اسید استئاریدونیک ، یک زنجیره 18 کربنی با 4 پیوند دوگانه و یک پیوند مضاعف بین کربن سوم و چهارم است اتمها از انتهای CH3. پیوندهای دوتایی کشورهای مستقل مشترک المنافع هستند و توسط یک گروه متیلن (CH2) جدا می شوند ، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. در فرم اسید چرب آزاد ، ساختار شیمیایی اسید استئاریدونیک عبارت است از:

 

ساختار شیمیایی اسید استئاریدونیک که نشان دهنده قراردادهای فیزیولوژیکی (قرمز) و شیمیایی (آبی) است

مثال ها

اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه با زنجیره های 16 کربن و 18 کربن گاهی اوقات به عنوان اسیدهای چرب اشباع نشده چند زنجیره ای کوتاه (SC-PUFA) طبقه بندی می شوند ، در مقایسه با اسیدهای چرب اشباع نشده چند زنجیره ای بلند (LC-PUFA) که بیش از 18 اتم کربن دارند. [6]

 

هر دو اسید چرب ضروری SC-PUFA با زنجیره 18 کربن هستند:

 

اسید چرب ω-3:

α-لینولنیک اسید یا ALA (18: 3n-3)

اسید چرب ω-6:

اسید لینولئیک یا LA (18: 2n-6)

این دو اسید چرب توسط انسان قابل تولید نیستند زیرا انسان فاقد آنزیم های desaturase مورد نیاز برای تولید آنها است.

 

آنها نقطه شروع ایجاد اسیدهای چرب اشباع بیشتر هستند که بیشتر آنها دارای زنجیره کربن طولانی تری هستند:

 

اسیدهای چرب ω-3:

ایکوزاپنتانوئیک اسید یا EPA (20: 5n-3)

اسید docosahexaenoic یا DHA (22: 6n-3)

اسیدهای چرب ω-6:

گاما-لینولنیک اسید یا GLA (18: 3n-6)

دیهومو-گاما-لینولنیک اسید یا DGLA (20: 3n-6)

اسید آراشیدونیک یا AA (20: 4n-6)

به جز GLA که دارای زنجیره 18 کربنی کوتاه است ، این اسیدهای چرب بیش از 18 اتم کربن دارند و به طور معمول در LC-PUFA طبقه بندی می شوند. [6]

اسیدهای چرب ω-9 در انسان ضروری نیستند.

 منبع:https://is.gd/bJApl7

نظرات (0) تاریخ : شنبه 17 آبان 1399 زمان : 13:13 بازدید : 60 نویسنده : سعادت
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 355
  • بازدید سال : 1,608
  • بازدید کلی : 6,457