loading...

مواد شیمیایی

داروهای جایگزین به روشهای مختلفی گفته می شود - داروی جایگزین ، داروی مکمل ، داروی مکمل و جایگزین (CAM) یا داروی غیر اصلی. انستیتوی ملی بهداشت (NIH) از سلامت مکمل و یکپارچه و رویکردهای سلامتی مکمل استف

داروهای جایگزین به روشهای مختلفی گفته می شود - داروی جایگزین ، داروی مکمل ، داروی مکمل و جایگزین (CAM) یا داروی غیر اصلی. انستیتوی ملی بهداشت (NIH) از سلامت مکمل و یکپارچه و رویکردهای سلامتی مکمل استفاده می کند.

از طب سنتی نیز به روشهای مختلفی استفاده شده است - از جمله علائم آلوپاتیک ، سنتی ، معمولی ، اصلی و غربی ، چند مورد. اصطلاح سنتی ، اگرچه بسیار معمول مورد استفاده قرار می گیرد ، با وجود این که بسیاری از رشته های پزشکی جایگزین هزاران سال است که وجود دارد ، کمی نادرست به نظر می رسد ، در حالی که بسیاری از شیوه های مرسوم تقریباً کمتر از یک قرن بوده است. بیشتر این اصطلاحات ، در واقع ، فقط در متن فرهنگ غربی مرتبط هستند.

NIH داروی جایگزین را به عنوان شیوه های غیر اصلی که در جای آن از داروهای معمولی استفاده می شود ، تعریف می کند. به همین ترتیب ، طبیعتاً جایگزین طب جایگزین در ایالات متحده بسیار رایج نیست. رویکردهای مکمل یا یکپارچه ، که شیوه های سنتی و غیر سنتی را در کنار هم قرار می دهد ، رایج تر می شود.

 اگرچه ممکن است رویکرد و تمرکز انواع مختلفی از روش های درمانی جایگزین متفاوت باشد ، اما به نظر می رسد همه آنها ویژگی های زیر را دارند:

توانمندسازی فرد برای مشارکت و مسئولیت سلامتی خود

شناخت و تأکید بر مسائل مربوط به سبک زندگی ، مانند تغذیه مناسب ، ورزش ، استراحت کافی و تعادل عاطفی و معنوی

رفتار با فرد به عنوان یک کل ، برخلاف یک سری از قسمتها

تأکید بر جلوگیری از بیماری و حفظ سلامتی

در سال 1847 ، انجمن پزشکی آمریکا (AMA) به منظور تلاش برای تنظیم مراقبت های پزشکی تأسیس شد. این هیئت حاکمه ، تابلوهای پزشکی ایالتی را کنترل می کند و تعیین می کند که آیا پزشکان می توانند امتیازات بیمارستان را دریافت یا حفظ کنند ، و آیا می توانند مجوز پزشکی خود را حفظ کنند. مجوز پزشکی می تواند به دلایلی ثانویه به بی کفایتی ابطال شود ، که در اصل به معنای انحراف از آنچه به عنوان "استاندارد مراقبت" شناخته می شود ، تعریف شده است.

AMA از دارای مبتنی بر شواهد پشتیبانی می کند. با انجام این کار ، این نکته خاطرنشان می سازد که بسیاری از درمان های مکمل مطابق با استانداردهای سختگیرانه اقدامات پزشکی غربی نیستند. این سازمان هم پزشکان و هم مصرف کنندگان را تشویق می کند تا از روشهای درمانی که در معالجه بیماریهای مختلف بخصوص در کودکان استفاده می کنند ، آگاه باشند.

نقدهای رایج — از هر دو طرف

یک انتقاد رایج در مورد طب سنتی این است که پزشکان پزشکی علائم مانند درد یا تب را بدون جستجوی علت اصلی درمان می کنند و تمایل دارند که داروهای خود را بکشند تا سعی در پوشاندن این علائم داشته باشند. این کاملا درست نیست. اگرچه درست است که پزشکان غالباً برای کنترل علائم از داروها استفاده می کنند یا از آنها رویکردهایی استفاده می کنند ، بلکه علل علائم مانند عفونت یا التهاب را نیز جستجو می کنند تا بتوانند به صورت آلوپاتیک آنها را درمان کنند.

با نگاهی به جهت دیگر ، یک انتقاد مکرر از روشهای پزشکی جایگزین ، حساسیت گاه به گاه در گزارش شایستگی یک رویکرد خاص است. به عنوان مثال ، كتابهایی در مورد رویكردهای خاص رژیم غذایی وجود دارد كه ادعا می كنند بیماری كلی از بیماری ها را درمان می كنند. در مورد مکمل های خاص نیز بعضی اوقات ادعا می شود.

یکی دیگر از انتقادات پزشکان جایگزین روش گزارش موردی است - به عبارت دیگر ، گفتن یک داستان یا آنچه از آن به عنوان حکایات یاد می کنیم ، از کسی که با یک رویکرد خاص کاملاً خوب عمل کرده است. هر پزشک پزشکی همچنین می تواند در مورد شخصی که با یک یا روش درمانی دیگر کاملاً خوب یا کاملاً ضعیف عمل کرده است ، داستانهای فردی را برای شما تعریف کند. قبل از اینکه بطور منطقی مطمئن باشیم که یک روش درمانی ممکن است موثر باشد ، نیاز به تجربه با نتایج بسیاری از بیماران دارد.

این رویکرد عینی ، به اصطلاح رویکرد مبتنی بر شواهد ، درنظر گرفته شده است تا ببیند که یک درمان خاص برای کمک به شخص دارای مشکل خاصی چقدر ممکن است. پزشکی مبتنی بر شواهد استفاده از یک فرایند علمی برای تشخیص نتایج به دلیل شانس از نتایج قابل تکرار و در نتیجه احتمالاً قابل اطمینان تر است.

پل زدن شکاف

به منظور کمک به ایجاد شکاف و ایجاد هر دو رشته ، پزشکی یکپارچه ایجاد شد. پزشکی یکپارچه پزشکی را در مورد سلامتی و بهبودی معالجه می کند. این اصرار بر بیمارانی دارد که به عنوان تمام افراد - ذهن و روح و همچنین بدن های جسمی - که به طور جدی در مراقبت های بهداشتی خود شرکت می کنند ، تحت درمان قرار می گیرند. امروزه ، بسیاری از دانشکده های پزشکی در ایالات متحده اصول و عملکرد پزشکی یکپارچه را آموزش می دهند. کلینیک ها و شیوه هایی وجود دارد که فلسفه آن را پذیرفته است. همچنین ، مطالعات تحقیقاتی پزشکی یکپارچه در بررسی همسالان منتشر شده است

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1399 زمان : 10:13 بازدید : 26 نویسنده : سعادت
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 125
  • بازدید سال : 1,378
  • بازدید کلی : 6,227