loading...

مواد شیمیایی

احتمالاً این جمله را شنیده اید ، \"شما چیزی هستید که می خورید.\" و همین تئوری در مورد پوست شما نیز صدق می کند: آنچه شما روی پوست خود اعمال می کنید مستقیماً به بدن شما جذب می شود. با توجه به اینکه پوست

Beauty face mask. Woman skin care, cleaning and...のイラスト素材 ...

احتمالاً این جمله را شنیده اید ، "شما چیزی هستید که می خورید." و همین تئوری در مورد پوست شما نیز صدق می کند: آنچه شما روی پوست خود اعمال می کنید مستقیماً به بدن شما جذب می شود. با توجه به اینکه پوست بزرگترین عضو بدن شماست ، دانستن اینکه چه چیزی را وارد سیستم خود می کنید بسیار مهم است.

اما اگر تاکنون بسته بندی مواد پاک کننده صورت مورد علاقه خود را تغییر داده اید ، به لیست طولانی از مواد تشکیل دهنده ای که نمی شناسید ، توجه کرده اید. از سولفاتها گرفته تا پارابن ، صنعت آرایشی از انواع مواد شیمیایی موجود در محصولات خود استفاده می کند ، برخی از آنها مفید هستند اما برخی دیگر مضر هستند. و بسیاری از آنها برای ظاهر شما کاری انجام نمی دهند و حتی ممکن است باعث بدتر شدن امور شوند. در ادامه بخوانید تا خاک بر روی پنج ماده ای که باید در شستشوی صورت خودداری کنید ، بدست آورید.

1. سدیم لوریل سولفات

شما می دانید که آن احساس تمیز و تمیز شما بعد از شستن صورت صورت می گیرد؟ جودی لوین ، M.D ، دستیار مربی بالینی پوست در بیمارستان Mount Sinai در نیویورک می گوید: این به دلیل سدیم لوریل سولفات ، یک ماده معمول است که به آن برای شستشوی صورت اضافه می شود. او می گوید: "این بیماری در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی دیگر مانند شامپو نیز رایج است." اما این فقط در زیبایی راه راه سدیم لوریل سولفات یافت نمی شود بلکه در شستشوی اتومبیل ، تمیز کننده کف گاراژ و مواد شوینده موتور نیز استفاده می شود.

مشکل سدیم لوریل سولفات این است که پوست (و پوست سر) در مورد شامپو) از روغنهای طبیعی که پوست ما در واقع به محافظت نیاز دارد نوار می کند. لووین می گوید: "این می تواند بسیار تحریک کننده باشد ، به خصوص اگر فردی به آن حساسیت داشته باشد." مطالعات نشان می دهد که حتی مقادیر اندک در محصولات می توانند باعث بروز واکنش های آلرژیک شوند [انتخاب پائولا]. علاوه بر این ، به دلیل اینکه روغن طبیعی و محافظ پوست را از بین می برد ، بدن به جبران تولید روغن بیشتری (همان چیزی که می خواهید از شر آن خلاص شوید) تولید می کند.

2. عطر

به دور از شستن صورت با رایحه گل! لیست مواد تشکیل دهنده محصولات خانگی را ببینید ، از مواد شوینده و شستشوی صورت ، و کلمه "عطر" را خواهید دید. و در حالی که به نظر می رسد به اندازه کافی بی ضرر است ، کلمه "عطر" می تواند صدها ماده شیمیایی را نشان دهد ، بسیاری از آنها می توانند باعث حساسیت ، حملات آسم ، سردرد و موارد دیگر شوند. بعلاوه ، تقریباً همه عطرهای مصنوعی با فتالاتها تثبیت می شوند ، گروهی از مواد شیمیایی مرتبط با مشکلات تولید مثل و نقص هنگام تولد در مطالعات حیوانی [منبع: EPA].

و مواد شیمیایی مطمئناً باعث افزایش کارآیی شستشوی صورت نمی شوند. لووین می گوید: "رایحه های اضافه شده در پاک کننده ها تحریک کننده بوده و باعث خشک شدن پوست می شوند." "بهتر است از هر چیزی که بیش از حد عطر یا بوی عطر باشد جلوگیری کنید." فقط نمی توان بدون عطر زندگی کرد؟ محصولاتی را که از روغنهای اساسی یا عصاره های میوه و گیاهی استفاده می کنند ، انتخاب کنید تا محلول خود را بو کنند.

3. روغن

بسیاری از محصولات حاوی مواد نفتی و معدنی حاوی مواد معدنی هستند. شرکت های آرایشی دوست دارند از آنها استفاده کنند زیرا ارزان هستند ، بو ندارند و هرگز بد نمی روند. لووین می گوید: "تولید کنندگان ممکن است این ماده را در ماده پاک کننده ها به عنوان یک ماده آبرسانی قرار دهند." و در حالی که روغن در واقع رطوبت می افزاید ، انواع خاصی می توانند منافذ منتهی به شکستگی را مسدود کنند. مگر اینکه پوست کاملاً خشک داشته باشید ، لووین پیشنهاد می کند از پاک کننده های بدون روغن استفاده کنید. لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که این محصول هیچ یک از موارد زیر را ندارد: پروپیلن گلیکول ، پارافین ، روغن معدنی ، بوتیلن گلیکول ، ایزوپروپیل الکل و بنزین. در عوض ، به دنبال روغنهای گیاهی طبیعی باشید که بدون گرفتگی منافذ شما تغذیه زیادی می کنند.

4. پارابن

لووین می گوید: "پارابن ماده نگهدارنده ای است که در بیشتر مواد آرایشی و محصولات مراقبت از پوست یافت می شود." آنها با جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ های مضر در داخل آن ، محصول را از فاسد شدن باز می دارند. FDA استفاده از پارابن (یا هر ماده شیمیایی دیگر) را در محصولات زیبایی تنظیم نمی کند ، و در حال حاضر اظهار می کنند که هیچ دلیلی برای مصرف کنندگان نگران استفاده از مواد آرایشی حاوی پارابن نیستند 

با این حال ، برخی افراد مخالف هستند. از آنجا که پارابن ها استروژن را تقلید می کنند ، ترس وجود دارد که آنها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهند. در حقیقت ، یک مطالعه 2004 منتشر شده در مجله سم شناسی کاربردی پارابن را در تومورهای پستان تشخیص داد [منبع: FDA]. با این حال ، این مطالعه نشان نداد كه پارابن ها باعث ایجاد سرطان می شوند یا برای بدن مضر هستند [لووین می گوید: "هیچ ارتباط مشخصی بین پارابن ها و شرایط خطرناک پزشکی وجود ندارد ، اما ممکن است برخی از افراد دارای حساسیت باشند و از افزودنی تحریک شوند." برای پاک کردن این مواد افزودنی ، به دنبال کلمه "paraben" در برچسب مواد باشید

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 20 خرداد 1399 زمان : 11:33 بازدید : 25 نویسنده : سعادت
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 356
  • بازدید سال : 1,609
  • بازدید کلی : 6,458