loading...

مواد شیمیایی

Healthy eating pyramid

تغذیه سالم

در میان همه گیری های COVID-19 ، خوردن غذای سالم بخش مهمی از حفظ سلامتی شما است. در حالی که هیچ غذای خاصی وجود ندارد که بتواند از شما در برابر ویروس محافظت کند ، یک رژیم غذایی مغذی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده یا در مقابله با علائم به شما کمک کند. شاید نتوانید وعده های غذایی خود را با دوستان و عزیزان به اشتراک بگذارید ، اما روش های بسیار دیگری برای خوب غذا خوردن و حمایت از سلامتی شما در این زمان دشوار وجود دارد.

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

خوردن یک رژیم غذایی سالم به معنای محدودیت های دقیق نیست ، لاغر ماندن غیر واقعی و یا محروم کردن خود از غذاهایی که دوست دارید. در عوض ، این در مورد احساس عالی بودن ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامتی و تقویت روحیه شما است.

خوردن سالم لازم نیست بیش از حد پیچیده باشد. اگر احساس ناراحتی از تمام توصیه های متضاد در مورد تغذیه و رژیم در آنجا ، شما تنها نیستید. به نظر می رسد برای هر متخصص که به شما می گوید غذای خاصی برای شما مفید است ، حرف دیگری را دقیقاً برعکس پیدا خواهید کرد. حقیقت این است که در حالی که نشان داده شده است برخی از غذاهای خاص یا مواد مغذی تأثیر مفیدی بر خلق و خوی دارند ، این الگوی کلی رژیم غذایی شما از همه مهمتر است. سنگ بنای یک رژیم غذایی سالم باید جایگزین کردن مواد غذایی فرآوری شده با غذای واقعی در هر زمان ممکن باشد. خوردن مواد غذایی تا حد ممکن نزدیک به روشی که طبیعت از آن ساخته است می تواند تفاوت زیادی در نحوه فکر ، نگاه و احساس شما ایجاد کند.

با استفاده از این نکات ساده ، می توانید سردرگمی را برطرف کرده و یاد بگیرید که چگونه یک رژیم غذایی مقوی ، متنوع و مغذی ایجاد کنید - و به همان اندازه برای بدن تان مفید باشد.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 24 خرداد 1399 زمان : 14:32 بازدید : 25 نویسنده : سعادت

Lipid lore: Oils, fats and waxes

روغن ها و چربی ها در مواد آرایشی

علاوه بر آب ، چربی ها اساس بسیاری از محصولات آرایشی هستند. کرم ها ، لوسیون های بدن ، سرم ، مواد آرایشی ، مواد ضد عفونی کننده ، ژل های دوش و شامپو ... همه آنها ممکن است بیشتر یا کمتر از آنها را داشته باشند. برخی از اطلاعات دقیق ممکن است به کاربران کمک کند تا بین چهار خانواده اصلی مورد استفاده در محصولات بهداشتی و آرایشی ما را انتخاب کنند.

بسته به منشاء آنها ، چربی ها دارای خواص بسیار متفاوتی هستند - و ممکن است منجر به ایجاد موقعیتهای مختلف نامطلوب بالقوه شوند. حداقل بر روی پوست ، برای محیط زیست ، برای سلامتی ، مشابه نیستند! علاوه بر این ، هر یک از این خانواده ها ممکن است اشکالات خاص خود را داشته باشند.

روغنهای معدنی و مومها از روغن استخراج می شوند.

• استفاده از آنها

آنها در بسیاری از محصولات از طعم دهنده های ارزان قیمت هستند و دارای خواص مرطوب کننده بسیار خوبی هستند.

روغنهای معدنی و مومها به عنوان کلیه مشتقات روغن ، برای محیط زیست بسیار آلاینده هستند.

l.-shat با توجه به پالایش ، آنها از طبقه 3 طبقه بندی می شوند (موادی که هیچ کارسینوژن بر روی آنها نشان داده نشده است) توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) به کلاس 1 (مواد سرطان زا برای انسان) داده می شوند. آنهایی که در مواد آرایشی استفاده می شوند جزء پالایش شده ترین هستند ، از این رو جزو کمترین مواد سمی برای انسان نیستند.

اگرچه یک محصول آرایشی برای هضم غذا طراحی نشده است ، اما دانستن اینکه آنها در برخی از اندام ها مانند کبد ، غدد لنفاوی و طحال تجمع می کنند ، مصرف آنها ممکن است برای سلامتی مشکل ایجاد کند. به نظر می رسد این خطر اندک است ، اما واقعی است ، به عنوان مثال روغن های معدنی به عنوان مثال یک ماده مهم لب ها هستند. مقادیر مصرفی احتمالاً اندک است. با این حال ، ممکن است به دلیل کرم هایی که روی سینه های مادران جوان اعمال می شود ، آنها بسیار مهمتر باشند. هشدار از طرف دفتر بهداشت عمومی فدرال سوئیس به زنان شیرده صادر شده است ، زیرا این مواد توسط نوزادان می توانند به صورت خوراکی مصرف شوند.

 برای کاربردهای آرایشی ، از چربیهای معدنی برای خواص انسداد خود استفاده می شود: فیلم ضد نشتی که روی اپیدرم گذاشته اند برای حفظ رطوبت آن بسیار کارآمد است که ممکن است برای پوست های خشک بسیار مفید باشد. با این وجود ، آنها منافذ پوست را کاهش می دهند ، که ظاهر و لک های سر سیاه را کاهش می دهد ، یا در صورت استفاده اغلب از درماتیت طولانی مدت باعث ایجاد درماتیت می شود.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 24 خرداد 1399 زمان : 12:27 بازدید : 25 نویسنده : سعادت

Healthy Fats - Dr. Laura's Kitchen

قبلاً این بود که انواع چربی در رژیم غذایی رپ بدی پیدا کردند. اکنون ، اخبار بی شماری وجود دارد که از مزایای چربی آن حمایت می کنند. بنابراین ، در مورد چربی رژیم غذایی چیست؟ تأثیر چربی های مختلف بر سلامتی متفاوت است. برخی از چربی ها دارای مزایای سلامتی مثبت هستند. غذاهای بالاتر از چربی اشباع را با غذاهای بالاتر از چربیهای اشباع نشده جایگزین کنید. این را توییت کنید

یک برنامه غذایی مغذی به معنای بریدن تمام چربی ها نیست ، فقط تمرکز روی انواع سالم تر است. مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ با انجام تغییرات کوچک شروع کنید. یک هدف کلی این است که 20 تا 35 درصد کل کالری روزانه خود را از چربی های سالم مانند چربی های اشباع نشده و اشباع نشده دریافت کنید و کمتر از 10 درصد کالری در روز از چربی های اشباع استفاده کنید.

امگا

چربی های امگا 3 نوعی اسید چرب غیر اشباع نشده است که ممکن است مزایای سلامتی ، مانند:

ترویج عملکردهای طبیعی مغز و سیستم عصبی

کاهش کلسترول و حمایت از سلامت قلب

محافظت در برابر بیماری خشکی چشم

کاهش التهاب در بدن

انواع مختلفی از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد. بخش عمده ای از تحقیقات در رابطه با سلامت انسان روی سه امگا 3 است. نامهای علمی آنها ، که می تواند پیچش زبان باشد ، مربوط به ساختارهای شیمیایی است. بنابراین ، آنها اغلب با عبارات اختصاری سه حرفی به آنها اشاره می شوند:

ALA یا اسید آلفا لینولنیک

DHA یا اسید داکوزهگزانوئیک

EPA یا اسید ایکوزاپنتائنوئیک

بدن نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 را ایجاد کند ، بنابراین باید آنها را از طریق غذاهایی که می خورید دریافت کنید. برخی غذاها و نوشیدنی ها با امگا 3 نیز غنی شده اند. به عنوان مثال ، تخم مرغ ، شیر و نوشیدنی سویا ممکن است با امگا 3 تقویت شوند. بدن می تواند ALA دریافت شده از غذا را به DHA و EPA تبدیل کند. با این حال ، مقدار ساخته شده بسیار محدود است. بنابراین ، دریافت آن امگا از غذاهایی که می خورید نیز مهم است. ممکن است برخی از افراد از یک مکمل بهره مند شوند اما حتماً ابتدا با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد آن صحبت کنید.

ماهی چرب: حداقل دو بار در هفته از ماهی های حاوی چربی های امگا 3 استفاده کنید. به عنوان مثال ، ماهی قزل آلا ، شاه ماهی ، ساردین ، ​​ماهی قزل آلا دریاچه و ماهی خال مخالی آتلانتیک یا اقیانوس آرام.

گردو: گردو یک منبع گیاهی از اسیدهای چرب امگا 3 است. گردو را به غلات ، سالادها یا کلوچه ها اضافه کنید. روغن گردو را در سس سالاد و سس ها امتحان کنید.

بذر کتان: بدن شما نمی تواند بذر کتان را از بین ببرد تا به روغن حاوی امگا 3 برسد ، بنابراین برای به دست آوردن مزایای سلامتی ، تخم کتان را انتخاب کنید. آن را به غلات صبحانه ، ماست ، کالاهای پخته شده از جمله نان و کلوچه یا ظروف مخلوط و کباب اضافه کنید. یا روغن دانه کتان را روی آن بپزید یا آنرا برای پانسمان سالاد استفاده کنید.

دانه های چیا: این دانه های کوچک مملو از مواد مغذی است. علاوه بر امگا 3 ، آنها حاوی پروتئین ، فیبر رژیم غذایی و ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها را در غلات ، سالادها و حتی کالاهای پخته شده خود قرار دهید.

دانه های کنف: این دانه ها نیز با امگا 3 و پروتئین بسته بندی می شوند. آنها را می توان به صورت خام ، پخته یا نان تست کرد.

تخم مرغ: به بعضی از مرغ ها خوراکی داده می شود که از نظر امگا 3 بسیار زیاد است ، بنابراین تخم مرغ آنها نیز حاوی بیشتر خواهد بود. هنگام خرید تخم مرغ ، برچسب بسته را بررسی کنید.

چربی های اشباع نشده

این چربی های سالم به افزایش HDL ، کلسترول "خوب" در بدن کمک می کنند. تعویض چربی های اشباع نشده یا اشباع نشده مانند روغن های گیاهی برای چربی های اشباع مانند کره و گوشت خوک ممکن است به کاهش کلسترول در بدن کمک کند. کلسترول یک ماده مومی است که می تواند رگ های خونی را تقویت و مسدود کند. رگهای خونی تنگ یا مسدود شده خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

آجیل: علاوه بر چربی های سالم قلب ، آجیل منبع خوبی از پروتئین ، فیبر رژیم غذایی و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. فقط کافی است کنترل قسمت را در ذهن داشته باشید و فرمهای بدون کیفیت را انتخاب کنید. یک قسمت از آجیل برابر با 1 اونس است و تقریباً 160 تا 180 کالری را تأمین می کند. به جای چیپس یا سایر میان وعده های سرخ شده از یک مشت کوچک آجیل لذت ببرید.

روغن ها: به جای چربی های جامد از روغن هایی مانند زیتون و کانولا استفاده کنید (به عنوان مثال کره). از روغن در سس سالاد استفاده کنید یا از آن برای سبزیجات ، غذاهای دریایی ، مرغ ، گوشت ، توفو و تمپه استفاده کنید.

آووکادو: آووکادو نه تنها حاوی چربی اشباع نشده ، بلکه دارای فیبر رژیم غذایی ، پتاسیم و ویتامین ها (فولات و ویتامین های B6 ، C و E) نیز هست. سعی کنید آووکادو را به سالاد ، پیتزا ، سوپ ، سالسا ، تخم مرغ و ساندویچ اضافه کنید. از خوردن آووکادو روی نان تست برای صبحانه لذت ببرید.

کره بادام زمینی: تقریباً نیمی از چربی موجود در کره بادام زمینی چربی اشباع نشده است. در برابر اصرار برای از بین بردن روغن سالم قلب که از کره طبیعی بادام زمینی جدا شده است مقاومت کنید و آنرا مخلوط کنید.

دستور العمل های حاوی چربی های سالم

وب سایت آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی دارای مجموعه ای از دستور العمل های سالم ، از جمله گزینه های صبحانه ، ناهار و شام است. گزینه های میان وعده زیادی وجود دارد و حتی برای دندان شیرین شما رفتار می کند.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 24 خرداد 1399 زمان : 11:22 بازدید : 21 نویسنده : سعادت

روغن جوجوبا

 
 
 
  • روغن جوجوبا از گیاه آن که بومی آمریکا است بدست می‌آید.
  • روغن آن از هسته دانه های قهوه‌ای آن بدست می‌آید.
  • بسیار پرکاربرد در زمینه آرایشی بهداشتی می باشد.
  • به اندازه کافی ملایم و به عنوان روغن حامل می توان استفاده کرد

کلمه "جوجوبا" (تلفظ هو-HO-ba) هم به گیاه کویر و هم به عصاره به دست آمده از دانه آن اشاره دارد. متأسفانه بسیاری از مردم و شرکت ها همچنان از جوجوبا به عنوان "روغن جوجوبا" یاد می کنند. در حقیقت ، جوجوبا نفت نیست ، و دلیل این را خواهید فهمید که چرا همچنان می خوانید.

ما تنها شرکتی در جهان هستیم که یک جوجوبا با کیفیت First Press تولید می کند. ما در مشخصات خود برای فشار دادن دانه جوجوبا بر کیفیت بیش از کمیت تأکید می کنیم. جوجوبا ما را با سرعت بیشتری به پوست جذب می کند و هیچ گونه باقی مانده چسبنده ای در پشت خود باقی نمی گذارد.

طبیعت گیاه

گیاهان بالغ جوجوبا چوبی هستند که بومی صحرای سونوران (یا گیلا) آریزونا ، شمال مکزیک و کالیفرنیای خشک است. جوجوبا با تغییر فصل ها برگهای خود را ریخته نمی شود.

گیاه جوجوبا دئودیزه است. جنس گیاهان جوجوبا را می توان تنها از گلهای آنها تشخیص داد. هنگام کاشت از بذر ، گیاهان جوجوبا برای تولید گل می توانند تا سه سال زمان ببرد.

گیاهان ماده از گل بذر تولید می کنند و گیاهان نر گرده افشان می کنند. برگهای جوجوبا یک شکل آیرودینامیکی دارند و یک اثر مارپیچی ایجاد می کنند که گرده های حاصل از باد از گل نر را به گل ماده می بخشد. در مزارع آمریکای شمالی و اسرائیل ، گرده افشانی معمولاً در ماه های فوریه و مارس انجام می شود. در آرژانتین ، پرو و ​​استرالیا ، گرده افشانی در بهار نیمکره جنوبی در اوت و سپتامبر رخ می دهد.

گل ماده گرده دار به یک کپسول سخت شده تبدیل می شود ، که حاوی یک یا چند دانه در حال رشد است. با رشد دانه در حال رشد کپسول ، دیواره کپسول به تدریج نازک تر می شود تا زمانی که خورشید آن را خشک کند. کپسول خشک شده آفتاب در نهایت باز می شود و دانه بلوغ به زمین می افتد.

بذر جوجوبا و عصاره آن

رنگ و شکل دانه های جوجوبا یادآور لوبیای قهوه است ، اما بررسی دقیق تفاوت های قابل توجهی را نشان می دهد. دانه های جوجوبا به مراتب بزرگتر است و اندازه و شکل آنها یکنواخت نیست.

تفاوت بین جوجوبا و قهوه بیشتر از عمق پوست است. از بین بیش از 350،000 گونه گیاهی شناسایی شده ، جوجوبا تنها موردی است که مقادیر قابل توجهی استرهای موم مایع را مانند استرهای ترمیم کننده طبیعی غددهای چربی انسان تولید می کند. استرهای جوجوبا ، با وزن مولکولی بالایی ، تقریباً کاملاً از اسیدهای زنجیره ای مستقیم و الکل تشکیل شده اند. اسیدها مخلوطی از ایکوزانوئیک و داکوزانوئیک هستند و مقادیر کمی پالمیتولیک و اولئیک دارند. الکلها از ائیکوزانول و داکوزانول تشکیل شده اند که مقادیر کمتری هگزاکوزانول و الکل هایی با وزن مولکولی پایین دارند.

منبع : https://is.gd/bJApl7

نظرات (0) تاریخ : شنبه 24 خرداد 1399 زمان : 9:42 بازدید : 23 نویسنده : سعادت

ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﺯرﮔﺎﻧﯽ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞﺷﻬﺮ

وقتی تجارت را شروع می کنید ، سوالات زیادی وجود دارد. با وجود تمام اطلاعات موجود در آنجا ، تصمیم گیری برای شروع از کجا دشوار است. تعیین اهداف می تواند کمک کند ، اما اغلب معامله گران تازه کار نوع اشتباهی از اهداف را تعیین می کنند. به عنوان یک تاجر تازه کار ، اهداف اولیه شما باید به شما در نهايت کسب درآمد کمک کند ، اما کسب درآمد نباید هدف شما باشد. در عوض ، تصمیم بگیرید اهداف اولیه خود را در مورد روند و تقلید از صفات معامله گران حرفه ای انجام دهید.

اهداف خود را در مورد روند انجام دهید ، نه نتیجه

در ابتدا ، معامله گران می خواهند در مورد اعداد هدف بگیرند: "من روزانه 1٪ سرمایه 30،000 دلاری خودم را" یا "من 30٪ در سال می سازم." اگرچه به نظر ساده می رسد ، برای رسیدن به اهداف مشخص یا درصدی به دلار ، باید رویكرد بازار خود را اصلاح كنید و نظم و انضباط خود را تیز كنید. با فرو رفتن به بازار و انتظار برای به دست آوردن مقدار مشخصی از پول ، رسیدن به هدف در طولانی مدت تقریبا غیرممکن می شود. این نوع اهداف ، معامله گر را ملزم به درک واقعی از توانایی ها (و محدودیت ها) برنامه تجارت مورد استفاده خود می کند ، نه فقط فکر کنید که آنها را درک می کنند.

با توجه به روشی که استفاده می شود ، رسیدن به یک دلار یا درصد درصد غیرممکن است اما ممکن است معتبر باشد و بازده خوبی را فراهم کند. بنابراین ، تاجر یا باید در تلاش برای یافتن بازده بیشتر ، استراتژی را رها کند یا از آن منحرف شود. برای بسیاری از معامله گران این یک چرخه بی پایان از ترک استراتژی پس از استراتژی می شود. با نگاهی به نمودارها در بینش ، تجارت آسان به نظر می رسد ، اما کسانی که تجارت می دانند سخت تر از آن است که به نظر می رسد. معامله گران تازه کار نه تنها باید در مورد بازارها بلکه در مورد خودشان نیز آگاه باشند.

درست مانند هر مشاغل دیگر ، برای تبدیل شدن به یک معامله گر خوب باید روی یک فرآیند محکم متمرکز شوید. نتایج فوراً به نتیجه نمی رسند. بیشتر مشاغل نیاز به زمان کمی قبل از سودآوری دارند و بسیاری از مشاغل کاملاً شکست می خورند. معاملات متفاوت نیست. بدون درک چگونگی عملکرد بازارها و ایجاد یک روند برنده ، نتایج مبتنی بر شانس است نه مهارت.

همیشه یک برنامه داشته باشید

در مدرسه تجارت به شما آموزش داده می شود که برای شروع یک تجارت به یک برنامه کاری نیاز دارید. تجارت یک تجارت است. بنابراین ، هر بار که تجارت می کنید باید طبق برنامه ای متفکر و حساب شده معامله کنید.

این برنامه باید شامل نحوه ورود و خروج معاملات و نحوه مدیریت پول باشد. این طرح باید کاملاً مفصل باشد و بازارهایی را که معامله می شود ، تشریح کند ، پارامترهای ریسک ، در صورت استفاده از فیلترها بر روی سیگنالهای تجاری ، چه چیزی سیگنال تجارت و خروج ، اندازه موقعیت ، چه محیطهای بازار را معامله می کند و چگونه خواهد بود. تعیین شده ، مانند دامنه یا روند.

به خصوص وقتی مبلغی خاص دلار هدف باشد ، معامله گران حتی در صورت عدم وجود فرصت برای رسیدن به آن هدف فشار می آورند. بازار فرصت های معاملاتی احتمالی را در همه زمان ها ارائه نمی دهد ، غالباً شما بسیار بهتر از نشستن روی دستان خود و یا تماشای تلویزیون خواهید بود. این در بیشتر افراد مناسب نیست. آنها می خواهند به طور مداوم کاری انجام دهند. در بازارها ، این می تواند به آرامی (یا به سرعت) سودهای حاصل از آن در زمان معاملاتی خوب را از بین ببرد.

تجارت در مواقع کند و یا انجام معاملات غیرمترقبه خارج از محدوده این طرح ، موضوعی مشترک است که شایسته توجه ویژه است. یکی از اهداف خود را تا حد ممکن نظم دهید و فقط به تجارتهایی بپردازید که در این برنامه مشخص شده است.

نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 22 خرداد 1399 زمان : 14:27 بازدید : 28 نویسنده : سعادت

Capture lost Shopify sales with In Stock Notifications | Back in ...هشدارهای محصول

شما می توانید مشتریان خود را فعال کنید تا از طریق ایمیل به دو نوع هشدار مشتری مشترک شوند: هشدارهای تغییر قیمت و هشدارهای موجودی. برای هر نوع هشدار ، انتخاب کنید که کاربران را برای عضویت در آن فعال کنید ، و قالب ایمیل مورد استفاده را انتخاب کنید. همچنین ، یک نام نمایشگر فرستنده را انتخاب کنید ، که برای هر دو نوع هشدار کاربرد دارد.
هنگامی که هشدارهای تغییر قیمت فعال می شوند ، پیوند "ثبت نام در هشدار قیمت" در هر صفحه محصول ظاهر می شود. مشتریان می توانند برای عضویت در هشدارهای مربوط به محصول ، روی پیوند کلیک کنند. از مهمانان خواسته می شود با فروشگاه شما یک حساب کاربری باز کنند. هر زمان که قیمت تغییر کند یا محصول خاص ادامه یابد ، هرکسی که ثبت نام کرده است تا از آن مطلع شود ، هشدار ایمیل دریافت می کند.
هشدار موجودی پیوندی را ایجاد می کند به نام "ثبت نام کنید تا وقتی این محصول در انبار موجود است" برای هر کالایی که موجود نیست ، مطلع شوید. مشتریان می توانند برای عضویت در هشدار ، روی پیوند کلیک کنند. هنگامی که محصول در انبار موجود است ، مشتریان اعلان ایمیل را مبنی بر موجود بودن محصول دریافت می کنند. محصولات دارای هشدار ، یک برگه هشدارهای محصول در پانل اطلاعات مربوط به محصول دارند که  آگاهی برند خود را بسازید
خدمات عالی مشتری باید با ارتباطات عالی و باکیفیت هماهنگ باشد که شما را در جایگاه یک متخصص در صنعت قرار دهد.
ارزش افزوده را در محتوایی که به اشتراک می گذارید ، به شکل مثال مقالات پایه دانش ، نکات ، ترفندها ، به روزرسانی خدمات و پیشنهادات ویژه می تواند مشتریان شما را راضی ، خوشحال و بیش از همه وفادار نگه دارد.
نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 22 خرداد 1399 زمان : 12:26 بازدید : 24 نویسنده : سعادت

Word Writing Text Digital Connections. Business Photo Showcasing ...

 

ما به دو معنی متمایز برای کلمه "سخت" ، همراه با کلمات مخالف "نرم" و "آسان" می پردازیم. طبق معمول ، ما به تاریخچه این کلمات و کلمات مرتبط با سایر زبان ها نگاه می کنیم. سپس حلقه را با پیدا کردن کلمات اضافی به زبان انگلیسی که از نزدیک با کلمات خارجی مرتبط هستند ، کامل می کنیم

در انگلیسی از کلمه "سخت" استفاده می کنیم به معنای چیزهای کاملاً متفاوت. ممکن است ما به "سطح سخت" ، "تست سخت" ، "باران سخت" ، "کارگر سخت" ، "واقعیت سخت" ، "سرو سخت" یا "آب سخت" اشاره کنیم - و در هر حالت کلمه به معنی چیز دیگری است. اگر در هرکدام از این مثال ها مجبور بودیم مترادف "سخت" را جایگزین کنیم ، احتمالاً در هر مورد از کلمه ای متفاوت استفاده می کردیم - مانند "محکم" ، "دشوار" ، "سنگین" ، "کوشا" ، "اثبات" ، "الکلی" و "مینرال معدنی".

بعضی اوقات با ذکر مخالف آن ، معنی یک کلمه را روشن می کنیم. احتمالاً نقطه مقابل "سخت" را "نرم" می دانید - در این صورت برخی از مترادفهای "سخت" "محکم" و "محکم" خواهند بود. اما در شرایط خاصی ، ممکن است بگویید که نقطه مقابل "سخت" "آسان" است - و در این حالت ، مترادف "سخت" "دشوار" خواهد بود. جفت های "سخت / نرم" و "سخت / آسان" دو روش معمول استفاده از کلمه "سخت" را تعریف می کنند.

کلمه "سخت" مدت زمان طولانی بخشی از زبان انگلیسی بوده است. همین کلمه ، با همان املای (سخت) ، در انگلیسی قدیمی نیز یافت می شود ، اگرچه این کلمه نیز می تواند به صورت املا شنیده شود. در هلندی مدرن کلمه مربوطه سخت است ، دقیقاً مشابه انگلیسی. در آلمانی مدرن کلمه hart است. به عنوان مثال ، کلمه آلمانی steinhart به معنی "سنگ سخت" یا "سنگ سخت" است. در هر سه زبان این کلمه ، اساساً برای مدت زمان طولانی بدون تغییر مانده است. در مورد زبان های اسکاندیناوی ، که از ریشه های آلمانی قدیمی نیز به دست می آید ، همین مسئله صادق است. در نروژی این کلمه سخت است ، در زبان سوئدی hård ، و در دانمارکی hårdt است. ممکن است بگویید که این یک کلمه سخت برای تغییر بوده است! (اما توجه داشته باشید که این تغییر بین دو معنای اصلی "سخت" ، از "جامد" به "دشوار" است.)

برای ترجمه کلمه "سخت" به زبان دیگر ، ابتدا مفید است که تصمیم بگیرید واقعاً منظور شما چیست. آیا سعی می کنید "محکم" را پیشنهاد کنید ، یا سعی دارید "دشوار" بگویید؟ این دو معنی در بسیاری از زبان ها ترجمه های متفاوتی دارند. اگر معنی "محکم" یا "محکم" باشد ، کلمه مربوطه به زبان فرانسوی dur و کلمه اسپانیایی دوو است. این کلمه در ایتالیایی یا پرتغالی نیز به صورت دوو است. همه این کلمات از dūrus ، کلمه لاتین "سخت" گرفته شده است. کلمه انگلیسی ما "دوام" از کلمه فرانسوی قدیمی با دوام - به معنای ماندگار یا سخت - که به معنی کلمه لاتین dūrāre - به معنی ماندگاری یا سفت شدن است - می آید که به نوبه خود به همان ریشه لاتین drus باز می گردد. کلمه انگلیسی "duration" نیز به لاتین dūrāre برمی گردد. کلمه "مدت" به معنای زمانی است که چیزی در آن دوام می یابد ، بنابراین از معنای دیگر dūrāre - "ماندگار شدن" گرفته می شود و نه "سخت شدن".

نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 22 خرداد 1399 زمان : 12:15 بازدید : 26 نویسنده : سعادت

روغن سویا

 
 
  • روغن سویا یکی از روغن های گیاهی خوراکی است.
  • برای پخت و پز نیز از آن استفاده می شود.
  • در محصولات دارویی قابل استفاده است.
  • سرشار از ویتامین های E و k است.
  • سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع می‌باشد.
  • فروش روغن سویا

درمان های ضد باکتریایی که در حال حاضر برای درمان استفاده می شوند باعث عوارض جانبی زیادی می شوند و مقاومت باکتری در برابر آنتی بیوتیک ها نیز در حال افزایش است. بنابراین ، باید گزینه های بهتری پیدا کنید. روغنهای اساسی  از زمان های بسیار قدیم برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و در طی سال ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. ایمنی و کارآیی وسط چندین کارآزمایی بالینی اثبات شده است. این بررسی مروری بر عملکردهای الکترونیکی ، کاربردهای آنها و تأثیرات منفی دارد.

مواد و روش ها:

با توجه به اطلاعات موجود می توان نتیجه گرفت كه پتانسیل ایجاد شدن به عنوان عوامل پیشگیرانه یا درمانی را برای بیماریهای مختلف دهانی دارند ، اما آزمایشات بالینی دیگری جهت ایجاد ایمنی و اثربخشی آنها لازم است.

براساس گزارش بهداشت جهانی دهان و دندان ، با وجود پیشرفت های چشمگیر در بهداشت دهان و دندان در چندین کشور ، مشکلات بهداشت دهان و دندان همچنان به ویژه در بین گروه های محروم در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته همچنان ادامه دارد.  پوسیدگی دندان و بیماریهای پریودنتال به عنوان مهمترین مشکل بهداشت دهان و دندان در سطح جهان شناخته شده است. بیماری های دهان و دندان نیز بر سلامت عمومی تأثیر منفی می گذارد. کیفیت زندگی و ظرفیت کاری یک فرد نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

گزارش شده است که عوامل ضد باکتریایی که در حال حاضر برای درمان مشکلات بهداشت دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرند ، باعث ایجاد عوارض جانبی متعددی مانند اسهال ، استفراغ و غیره می شوند ، افزایش مقاومت باکتریایی در برابر داروها نیز یک نگرانی اساسی است. به دلیل عوارض جانبی ، افزایش مقاومت باکتری ها و هزینه های زیاد همراه با روش درمانی استاندارد ، نیاز به کشف داروهای جدید درمانی و انجام تحقیقات بالینی بیشتر در مورد داروهای سنتی به دست آمده از منابع گیاهی مختلف است.

بسیاری از داروهای سنتی که برای درمان عفونت ها استفاده می شود دوباره مورد مطالعه قرار گرفته است و آزمایشات بالینی برای اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی آنها انجام می شود. یکی از این داروهای طبیعی روغنهای اساسی است. در سال های اخیر ، علاقه زیادی مشاهده شده است.

تقریباً 3000تاکنون شناخته شده است. یکی از عصاره های گیاهی است که از زمان های بسیار قدیم برای درمان مشکلات مختلف پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. این متابولیت های ثانویه هستند که توسط گیاهان دارویی مختلف تولید شده و دارای خواص ضد باکتری ، ضد قارچ و آنتی اکسیدان هستند. 

منبع : https://is.gd/4MYdqg

نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 22 خرداد 1399 زمان : 11:32 بازدید : 28 نویسنده : سعادت

Glossier | Skincare & Beauty Products Inspired by Real Life

آیا پوست شما خارش ، از بین می رود ، یا می شکند؟ خال ، پسوریازیس ، کهیر و اگزما تنها تعداد کمی از بیش از 3000 اختلال پوستی هستند که به پوستشناسی مشهور هستند. تغییر رنگ یا بافت می تواند ناشی از التهاب ، عفونت یا واکنش های آلرژیک در هر نقطه از بدن باشد. برخی از شرایط پوستی می توانند جزئی ، موقتی و به راحتی درمان شوند - در حالی که برخی دیگر می توانند بسیار جدی و حتی تهدید کننده زندگی باشند. در ادامه بخوانید تا علائم و نشانه های شایع ترین اختلالات پوستی را ببینید و نحوه شناسایی آنها را بیاموزید. بیماری ها و شرایط پوستی کامون

صدها حالت پوستی وجود دارد که بر انسان تأثیر می گذارد. شایع ترین شرایط پوستی می تواند برخی از علائم مشابه داشته باشد ، بنابراین درک تفاوت بین آنها مهم است.

افراد باید برای تشخیص و معالجه هرگونه بیماری پوستی با پزشک متخصص پوست همکاری نزدیکی داشته باشند تا از عدم تأثیر زندگی آنها جلوگیری کنند. در زیر شایع ترین بیماری های پوستی است که براساس نوع از هم جدا شده اند.

شرایط دائمی

تعدادی از شرایط پوستی مدت زیادی طول می کشد. برخی ممکن است از کودکی شروع شده و به بزرگسالی ادامه دهند. در بعضی موارد ، شرایط همیشه وجود نخواهد داشت ، اما در مواقع معینی شعله ور می شود.

درماتیت سبورئیک

در نوزادان ، این معمولاً به عنوان کلاه گهواره شناخته می شود. تکه های پوستی روغنی و پوسته پوسته شده بر روی پوست کودک ، به طور معمول در پوست سر ، شکل می گیرد. بی ضرر است و معمولاً به تنهایی از بین می رود.

در بزرگسالان ، درماتیت سبورئیک ممکن است در هر نقطه ظاهر شود ، و مستعد شعله ور شدن و ناپدید شدن برای بقیه عمر شخص است. ممکن است پوست آسیب دیده قرمز ، متورم و چرب به نظر برسد. پوسته سفید به زرد ممکن است روی سطح پوست نیز ظاهر شود. بسیاری از روش های درمانی کمک می کند تا از علائم خلاص شوید.

خال

رشدهای شایع در پوست ظاهر می شوند که سلول های پوست با بافت اطراف آنها جمع می شوند.

بیشتر افراد دارای خال هستند و هر از گاهی ممکن است موارد جدیدی ایجاد کنند.

خالها علائمی ندارند ، اما در صورت بزرگتر شدن ، غیر طبیعی بودن یا تغییر رنگ به طور مرتب باید بررسی شوند.

ملانوما

خال های غیر طبیعی ممکن است منجر به ملانوم ، یک سرطان جدی و تهدید کننده زندگی پوست شود.

اگر خال ها دارای شکل های نامتقارن ، لبه های خاردار ، رنگ های ناهموار یا تغییر در اندازه باشند ، باید بررسی شوند.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1399 زمان : 13:50 بازدید : 24 نویسنده : سعادت

6 Foods Packed with Omega-3 Fatty Acids | Z Living

منابع اسیدهای چرب در رژیم غذایی

رژیم غذایی شما در پروفایل اسیدهای چرب خون شما منعکس می شود. مشخصات اسیدهای چرب شخصی شما در آزمایش خانگی شما ارائه شده است و پایه ای برای پیشنهادات ما در مورد چگونگی تغییر رژیم غذایی شما است. مشخصات اسیدهای چرب نمای کلی از 11 مهمترین اسیدهای چرب موجود در خون شما (98٪ کل اسیدهای چرب) را ارائه می دهد. برای اینکه بتوانید رژیم غذایی خود را به طور موثر تغییر دهید ، باید میزان اسیدهای چرب غذاهای عادی را بدانید.

تقریباً تمام غذاها حاوی اسیدهای چرب مختلف ، از جمله اسیدهای چرب اشباع ، تک اشباع نشده و غیر اشباع امگا 6 و امگا 3 هستند. با این حال ، بسیاری از اسیدهای چرب مختلف از یک وعده غذایی دیگر متفاوت است و باعث می شود با تغییر مواد غذایی میزان جذب اسیدهای چرب تغییر یابد. چربی های امگا 3 به دلیل داشتن خواص مفید سلامتی آنها شناخته شده است. واقعیت این است که چربی ها ، اگرچه بر اثر کمبود شرمنده هستند ، برای انجام عملکردهای حیاتی بدن لازم است. بسیاری از مواد مغذی محلول در چربی هستند ، بدون اینكه بدن نتواند از مزایای آنها استفاده كند. بدن انسان قادر به ترکیب بیشتر چربی ها است ، اما در مورد اسیدهای چرب امگا 3 نیست. این اسیدهای چرب ضروری را می توان روزانه فقط از طریق رژیم غذایی ما دریافت کرد. اسیدهای چرب امگا 3 در دسته اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) قرار می گیرند و سه نوع اصلی شامل DHA ، EPA و ALA هستند. اسید Docosahexaenoic (DHA) را می توان مستقیماً از شیر مادر (شیر مادر) ، ماهی یا روغن جلبک دریافت کرد. اسید ایکوزاپنتائنوئیک (EPA یا اسید ایکوزاپنتائنوئیک نیز خوانده می شود) با خوردن ماهی روغنی یا روغن ماهی به دست می آید ، به عنوان مثال جگر کاد ، شاه ماهی ، ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا ، منهدن و ساردین و انواع مختلف جلبک دریایی خوراکی و فیتوپلانکتون. از طرف دیگر ، اسید آلفا-لینولنیک (ALA) فقط در منابع گیاهی مانند دانه چیا ، تخم کتان ، آجیل (به خصوص گردو) و بسیاری از روغنهای گیاهی رایج یافت می شود.

به عبارت ساده ، چربی های امگا 3 نقش اساسی در رشد و عملکرد مناسب بدن انسان دارند. افراد زیادی برای رفع نیاز خود در بدن از مکمل های امگا 3 استفاده می کنند. اما اگر مواد غذایی سرشار از امگا 3 را شامل می شوید ، دیگر نیازی به خرید مکمل های گران قیمت نخواهید داشت.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1399 زمان : 12:45 بازدید : 25 نویسنده : سعادت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 327
  • بازدید سال : 1,580
  • بازدید کلی : 6,429